خواص روغن ارده در درمان انواع بیماری ها


خواص روغن ارده در درمان انواع بیماری ها

خواص روغن ارده در درمان انواع بیماری ها

 

بهبود دیابت نوع دو: روغن ارده کنجد برای افراد مبتلا به دیابت به واسطه وجود عنصر منیزیم در این محصول بسیار مفید است و می‌تواند اثر بخشی داروی اصلی کنترل دیابت نوع دو یعنی گلی بن کلامید را بهبود دهد.

در طب سنتی از انواع روغن‌ها برای مراقبت از دندان، بهداشت دهان و دندان و سلامتی لثه‌ها استفاده می‌شود. استفاده از روغن ارده کنجد به واسطه از بین بردن باکترهای آلوده‌کننده محیط دهان می تواند به عنوان دهان‌شویه به صورت روزانه مورد استفاده قرار گیرد. استفاده از این روغن برای سفید کردن بیشتر دندان‌ها نیز کاربرد دارد.

 

جلوگیری از سکته قلبی:یکی از بیماری‌های شایع در کشور ما بروز بیماری قلبی است. در بین بیماری‌های قلبی شایع بروز تصلب شرائین از بیماری‌های حاد و خطرناکی است که در صورت عدم معالجه باعث پیدایش سکته قلبی و مرگ افراد می‌شود. روغن ارده کنجد به واسطه وجود ماده آنتی‌اکسیدان بسیار قوی به نام سس‌آمول می‌تواند در سطح موثری از پدید آمدن این بیماری شایع و خطرناک در افراد جلوگیری کند.

 

کاهش خطر ابتلا به سرطان روده:تحقیقات علمی معتبر خواص روغن ارده کنجد را به واسطه وجود عنصر منیزیم و خاصیت آنتی‌اکسیدانی در کنترل و بهبود انواع سرطان روده به اثبات رسانیده است. مصرف منظم و مداوم روغن ارده کنجد می‌تواند خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را تا بیش از 10درصد کاهش دهد.

 

درمان پوکی استخوان:غنی بودن روغن ارده کنجد از عناصر معدنی روی و کلسیم عامل مهمی در تقویت سیستم اسکلت‌بندی و استخوانی بدن دارد. در طب سنتی از این روغن برای درمان بیماری‌های استخوانی به ویژه برای درمان پوکی استخوان استفاده می‌شود.

 

بهبود آسم، تنگی نفس و گلودرد:بیماری تنفسی شایع در ایران آسم و تنگی نفس است. روغن ارده کنجد به واسطه وجود منیزیم در ترکیب خود می‌تواند از اسپاسم مجاری تنفسی در سطح قابل توجهی جلوگیری نماید.

خاصیت ضد باکتریایی این روغن برای درمان بیمارهای باکتریایی شایعی نظیر گلودرد استفاده می‌شود.خاصیت ضد قارچی نیز از خواص روغن ارده کنجد است.

 

تقویت قوای جسمانی بدن:غنی بودن روغن ارده کنجد سبب شده است که از آن در فعالیت‌های زیاد بدنی به عنوان عامل تقویت کننده استفاده شود. این موضوع می‌تواند مورد توجه ورزشکاران و افرادی که دارای مشاغل سخت بدنی و فیزیکی روزانه هستند قرار گیرد

سبد خرید و پرداخت

بازگشت به بالا