با داشتن تغذیه مناسب،سیستم ایمنی بدن خود را در برابر کرونا مقاوم کنید


با داشتن تغذیه مناسب،سیستم ایمنی بدن خود را در برابر کرونا مقاوم کنید

از مهم ترین توصیه های هیات مدیره انجمن تغذیه در ایران، نگرفتن رژیم های لاغری خودسرانه با کالری های پایین است زیرا اگر فردی از رژیم زیر 1500 کالری استفاده کند بیشتر در معرض ابتلا به انواع ویروس ها از جمله ویروس کرونا قرار میگیرد و در صورت ابتلا به این ویروس این احتمال وجود دارد که به حالت شدید و خطرناک آن دچار شوند.

همچنین علاوه بر نگرفتن رژیم های لاغری سخت و رعایت کردن بهداشت فردی، افراد باید از مواد غذایی استفاده کنند که دارای ویتامین های مورد نیاز بدن بخصوص ویتامین ث باشند.

 برای دریافت ویتامین ث مورد نیاز بدن می توان روزانه از  یک عدد پرتقال یا دو عدد نارنگی یا لیمو ترش استفاده کرد.

یکی از متخصصین تغذیه در این زمینه توصیه می کند: خوردن شکلات و فراورده های کنجدی همچون کنجد ، ارده، حلوا ارده و سایر فراورده های کنجدی در یکی از وعده ها یا میان وعدها به طور مستمر باعث تقویت هر چه بیشتر سیستم ایمنی خواهد شد زیرا محصولات کنجدی علاوه بر این که دارای طبعی گرم هستند سرشار از ویتامین های مورد نیاز بدن نیز میباشند که همین امر باعث افزایش مقاومت بدن در برابر انواع بیماری هایی نظیر  کویید 19 می شود.

همچنین توصیه می شود در وعده های غذایی روزانه خود حتما از کدو حلوایی، یک عدد تخم مرغ یا دوعدد سفیده تخم مرغ استفاده کنید و از مصرف روغن های جامد و سرخ کردنی پرهیز کنید و روغن های گیاهی نظیر روغن کنجد را جایگزین آنها نمایید. در طبخ غذاها نیز از ادویه هایی نظیر زردچوبه، دارچین، زعفران و ... بیشتر استفاده کنید و جوانه هایی نظیر جو، گندم، ماش و شبدر  را فراموش نکنید.

برای برطرف کردن احساس خستگی و کمبود انرژی روزانه خود، از محصولات کنجدی استفاده کنید

 

اگر برای شما هم پیش امده که درحین روز احساس خستگی کنید و یا توان انجام کارهای روزانه خود را نداشته باشید در این صورت بدون شک وقت آن رسیده است تا سبک زندگی تان را تغییر دهید.

اینکه درطول روز احساس خستگی می کنید و انرژی لازم را ندارید می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد که در ادامه این مقاله به چند مورد از آنها می پردازیم:

 احساس کمبود انرژی و خستگی در طول روز دلایل بسیاری دارد اما قبل از اینکه بخواهید به دنبال راه حلی برای آن باشید بهتر است جوابی برای این سوال داشته باشید که : « آیا برای سبک زندگی خود از اصول خاصی پیروی می کنید یا خیر؟! »

از مهم ترین اصول سبک مناسب زندگی داشتن خواب کافی، رژیم غذایی مناسب، انجام  فعالیت های بدنی و داشتن تحرک کافی در طول روز است که با رعایت این موارد می توانید تا حد بسیار زیادی از داشتن احساس خستگی در طول روز جلوگیری کنید.

علاوه بر 3 مورد گفته شده نکات مهم دیگری نیز وجود دارند که باعث می شوند در طول روز با کمبود انرژی مواجه شویم که در ادامه به آن می پردازبم:

کم خونی:

کم خونی از شایع ترین دلایل کمبود انرژی است فردی که دچار کم خونی است اکسیژن به میزان لازم به تمام نقاط بدن او نمی رسد بنابراین فرد احساس کمبود انرِژِی می کند.از دلایل اصلی کم خونی، کمبود آهن است که علائمی نظیر خستگی مفرط، تپش قلب و سرگیجه از نشانه های این بیماری هستند. 

از آنجایی که کنجد دارای آهن فروانیست است می تواند برای جبران کم خونی انتخاب مناسبی باشد.

دیابت:

دیابت از دیگر دلایل داشتن احساس ضعف و خستگی است زیرا افرادی که مبتلا به دیابت هستند بیشتر دچار خستگی می شوند ضمنا طبق نتایج انجام شده محققین به این نتیجه رسیده اند که خستگی یکی از نشانه های ابتلا به دیابت است.

افرادی که دیابت دارند باید محصولات کنجدی نظیر ارده، روغن کنجد و حلوا ارده که حاوی فیبر و مواد معدنی هستند را در برنامه غذایی خود جای دهند تا با استفاده از این مواد سطح قند خون خود را کاهش دهند.

استرس:

یکی دیگر از دلایلی که باعث می شود احساس کمبود انرژی، ضعف و خستگی داشته باشید داشتن استرس است فردی که دچار استرس باشد علاوه بر علائم ذکر شده دچار سردرد، فشار عضلانی و عصبی نیز می شود.

بدن افراد برای مقابله با استرس شروع به ترشح کورتیزل و آدرنالین می کند که این امر باعث می شود چنین فردی انرژی بیشتری از دست بدهد و اگر فرد دائما استرس داشته باشد بدن وی مکنن است دچار آسیب های جدی شود و همچنین این افراد بصورت دائم احساس خستگی می کنند.

قبلا به این موضوع اشاره کردیم که داشتن خواب کافی و فعالیت بدنی؛ در کنار دیگر نکاتی که ذکر کردیم همه جزء مواردی هستند که می توانند انرژی موردنیاز بدن را تامین کنند علاوه بر این ها داشتن یک رژیم غذایی مناسب از مولفه های مهم در این زمینه محسوب می شود. محصولات کنجدی که شامل ارده، حلوا ارده، روغن کنجد و.... میباشند دارای خواص فراوانی برای بدن و پوست هستند که از جمله این خواص می توان به کاهش  ضعف و خستگی اشاره کرد.

دانه کنجد دارای پروتئین، اسیدهای چرب ضروری، ویتامین و دیگر مواد معدنی موردنیاز بدن است بنابراین توصیه ما به شما عزیزان این است که روزانه از کنجد و محصولات کنجدی در وعده و میان وعده های غذایی خود استفاده نمایید.

شرکت ویرا شهدانه اردکان تولید کننده فرآورده ای کنجدی ترنم، تولید کننده  ارده ممتاز، حلوا ارده ممتاز، روغن کنجد، روغن ارده، ارده های طعم دار،کنجد بوداده،شیره انگور و شیره خرما و …را با کیفتی بالا تولید و در اختیار شما عزیزان قرار می دهد.

سبد خرید و پرداخت

بازگشت به بالا